Cum îți alegi colaboratorii?
Într-o piață foarte dinamică, cum este cea a turismului, este esențial să înțelegi că accentul va trebui mereu pus pe calitate și nu pe calitate, iar din acest motiv trebuie să te întrebi dacă îți dorești, într-adevăr, să integrezi în magazinul tău online toți turoperatorii de pe piață sau doar pe cei cu care merită să colaborezi.
Înainte de a alege un anumit furnizor, analizează puțin cifrele furnizorului, cum ar fi cifra de afaceri, numărul de angajați, parteneriatele pe care le are. Asigură-te că este un partener de încredere care te va putea ajuta și în rezolva eventualelor situații pe care le-ai putea avea. Analizează-i portofoliul și prețurile, comisioanele, condițiile de plată și anulare și cere feedback de la alți parteneri din piață.
De multe s-ar putea să afli mai multe lucruri din „piață” despre reputația, credibilitatea, transparența și suportul partenerului. Toate aceste detalii vor fi extrem de importante și vor face diferența între promisiunile făcute la început și serviciile prestate pe parcurs. Prețul competitiv poate fi uneori o capcană în care este prea ușor să cădem.
Alege beneficiile, nu prețul
Într-o relație comercială pe termen lung, mai ales când vorbim despre un business profitabil, nu trebuie să te setezi din prima clipă pe ideea de preț scăzut. Fii atent, mai degrabă, la beneficiile pe care le-ai putea avea de câștigat: supracomisionare la atingerea unui anumit volum, bonusări într-un anumit interval sau chiar pachete de servicii cadou pentru agenți.
Poate o ofertă este putin mai scumpă decât alta, dar include anumite beneficii sau garanții care se dovedesc a fi puncte forte chiar și pentru client.
Spre exemplu, la un pachet de servicii combinate pentru cazare la o anumită unitate hotelieră, diferența o poate face tipul camerei, o cină romantică inclusă, un serviciu spa în plus, un transfer vip sau chiar un zbor cu o companie de linie în locul uneia low-cost.
Orientează-te mereu către turoperatori care îți pot permite să crești alături de ei și care te susțin în momente de cumpănă prin suportul specializat și prin variantele oferite în situațiile problematice. Un astfel de colaborator te poate ajuta cu toate informațiile necesare ca să te extinzi spre o piață mai largă, spre o anumită nișă pe care nu ai îndrăznit să o explorezi și care ar putea părea inabordabilă inițial.
Asigură-te că dezvolți relații de încredere
Orice agenție de turism organizatoare înseamnă ceva mai mult decât serviciile pe care le vinde, așa că, atunci când vrei sa îți îmbunătățești relația cu un anumit turoperator, ține cont și de valorile și viziunea acestuia.
Onorează-ți obligațiile financiare la timp, astfel încât să nu ajungi să fii tras de mânecă pentru neplata serviciilor solicitate spre revânzare turiștilor tăi.
În momentul în care un turoperator este mulțumit sau chiar mândru de colaborarea cu tine, vei avea mereu prioritate atunci când ai o întrebare, o nelămurire sau o cerere atipică.
Încrederea într-o relație contractuală merge de ambele părți, drept urmare nu aștepta numai tu să beneficiezi de anumite foloase, ci oferă, la rândul tău, implicare în promovarea produselor turoperatorului cu care ai decis să lucrezi.
Selectează colaboratorii
În cazul în care te confrunți, în mod constant, cu diverse probleme de organizare pricinuite de turoperator sau de către furnizorii acestuia, trebuie să pui în balanță dacă, pe termen lung, merită să menții colaborarea cu acesta sau ar fi recomandat ca, pentru păstrarea reputației tale, să renunți la colaborare.
O selecție trebuie făcută și la nivel de servicii online deoarece o problemă destul de frecventă este că anumiți turoperatori fac modificări în fișierele API sau în modul în care trimit informația prin intermediul conexiunii, iar tehnologia ce preia datele din aceste fișiere începe să dea erori în magazinele online care integrează oferta.
Când un turoperator omite să transmită faptul că a efectuat schimbări, tu nu știi de ce anumite căutări nu îți mai generează rezultate pe website, iar potențialii tăi turiști nu au de unde să înțeleagă ce s-a întâmplat.
Acestea sunt motive solide pentru a-ți selecta cu atenție colaboratorii pentru a fi sigur că oferi servicii de calitate.
Platforma TravelFuse dispune de integrări API cu cei mai importanți turoperatori din piața turismului. În momentul în care alegi să ai un magazin online cu oferte în timp real, te sfătuiesc să nu selectezi un număr mare de turoperatori care ți-ar putea îngreuna căutările, ci să-i alegi doar pe cei cu care ai o foarte bună colaborare și care îți oferă o paletă largă de destinații.