Și tu poți crea o campanie de succes în magazinul tău online de vacanțe

Ne place foarte mult expresia „magazinul tău online de vacanțe” pentru a defini o agenție de turism online deoarece ne duce cu gândul către simplitatea și eficiența unui magazin online competitiv în România. Pentru că trebuie să facem pasul către digitalizare atât pe partea de oferte mai competitive, cât și pe partea de eficientizare (și „ușurare”) a procesului de rezervare, ne dorim ca experiența unei rezervări să fie cel puțin la fel de relaxantă precum vacanța în sine.

Fie că vrem să recunoaștem sau nu, cu toții suntem mai online decât vrem să fim. De la achiziția de noi pantofi la comenzile de mâncare, de la conectarea virtuală cu rudele de departe la vizitarea lor, de la planuri de vacanță la bilete de avion rezervate. Totul este acum simplu, la îndemână și rapid.

Comportamentul consumatorilor online s-a format și s-a schimbat într-un timp record. Modul în care facem planuri de vacanță și rezervări s-a schimbat în ultimii 10 ani fantastic, iar turiștii știu acum că discountul substanțial e pe un early booking prevăzător sau un last minute foarte norocos. Vrei mai multe opțiuni, vrei mai multe oferte? Caută rezervările timpurii (sau „early booking”). 

Dar cum ajungi în fața turiștilor tăi (sau potențialilor tăi turiști)? Cum ajung să-ți vadă produsele, serviciile sau pachetele și cum ajung să le rezerve? Răspunsul este unul destul de simplu: prin campanii online de succes.

Ce este o campanie de promovare și cum poate fi ea de succes?

Campania de promovare este partea vizibilă din planul tău de marketing. E rezultatul planificărilor, produselor atent create și prețurilor competitiv făcute, ajuns acum în fața turistului. E modul prin care tu ajungi la publicul țintă și reușești să-l anunți despre lansarea unui produs sau serviciu, despre ultimele reduceri de sezon și despre noutățile care l-ar putea interesa. Nimeni nu-ți va putea oferi cheia succesului, iar variantele câștigătoare vor apărea doar în urma unor teste repetate.

La început ai nevoie în primul rând de răbdare și perseverență, dar și de următorii pași:

  1. Identifică și înțelege-ți publicul țintă – De foarte multe ori se vorbește despre public țintă doar în momentul în care se ajunge la partea de targetare sau de comunicare efectivă cu clienții, dar e foarte important să-ți identifici publicul țintă și să îl înțelegi încă din momentul în care faci selecția de oferte pentru magazinul tău online de vacanțe
  2. Construiește un landing page captivant – Asigură-te că turiștii tăi ajung într-o pagină dedicată clară și persuasivă, care îi va determina să plaseze rezervările imediat la tine. Găsește echilibrul dintre informație și creație, dintre prea puține variante și prea multe oferte.
  3. Folosește imagini relevante și de înaltă calitate – Ai grijă să utilizezi doar imagini care pot fi folosite în scop comercial și achiziționează imagini doar din surse către care poți indica dacă îți este solicitat acest lucru.
  4. Promovează un raport calitate/preț corect – Nu uita, o altă agenție de turism poate fi „deschisă” în tabul alăturat din browser. E atât de ușor să „vizitezi” 4 agenții de turism online în același timp încât trebuie să fii sigur că prețurile tale sunt documentate și bine create.
  5. Creează conținut valoros (educativ, interactiv și, poate, ușor amuzant) – Relaționează cu turiștii tăi prin textele pe care le scrii. Nu scrie pentru motoare de căutare, scrie pentru oameni în căutarea unei vacanțe și scrie ca și cum le-ai vorbi.
  6. Concepe un slogan simplu și memorabil – Creativitatea te poate ajuta să te diferențiezi sau poate cel puțin să fii mai vizibil pe perioada campaniei. Competiția ne împinge tuturor limitele creativității și uneori uităm să fim simpli și clari. Echilibrul nu va fi ușor, dar poți testa foarte simplu câteva variante pentru campaniile tale, iar sistemele automate vor selecta automat mesajele care „convertesc” cel mai bine.
  7. Ajustează costurile într-o manieră generoasă – Comunicarea online e investiție, nu cheltuială. Aceasta respectă de cele mai multe ori regulile investițiilor: cu cât ești mai informat și mai dispus să investești, cu atât „returnul” va fi mai mare. Încearcă să depășești barierele pe care le poți avea la început și obișnuiește-te cu investițiile în digital, iar costurile medii pe termen lung vor fi mult mai ușor suportabile.
  8. Analizează constant datele – Utilizează Google Analytics pentru a putea observa ce se întâmplă cu campania ta și a trage concluzii cu privire la modificările pe care le-ai putea face pentru conversii mai bune.
  9. Interacționează și răspunde prompt solicitărilor – O cerere de ofertă la care n-ai răspuns la timp e deja răspunsă de competiție. E atât de ușor să trimiți cereri de ofertă la mai multe agenții încât ce nu este răspuns în câteva ore poate să nu mai fie răspuns deloc…

Dar de ce să faci campanii în turism?

Dacă folosești un magazin online de vacanțe, știi deja că numărul ofertelor este exorbitant, iar adevărul este că turiștii se pierd prin multitudinea de posibilități.

Vorbește-le despre lansarea noilor chartere, despre cele mai spectaculoase plaje, cele mai populare locații de distracție, cele mai super peisaje sau despre experiențe exclusive. Este atât de ușor să creezi conținut fantastic atunci când promovezi VACANȚE!

În general, publicul adoră să fie informat, dar urmărește și perioadele de oferte speciale pentru a face o achiziție. Pentru a încuraja rezervările online, îți recomandăm conceperea unei strategii bazate pe cele mai populare campanii, ușor de recunoscut de către turiști: Târgul de Turism Online, Haloween, Black Friday, Valentine’s Day, Dragobete, Mărțișor, Sărbători de iarnă, Paște, Rusalii, 1 Mai, etc.

Pe lângă cele de mai sus, poți rula în paralel campanii de fidelizare. Încurajează publicul să se alăture unui club de fidelizare pentru pasionații de călătorii doar pentru a fi la curent cu noutățile și a avea parte de reduceri suplimentare. 

Și, cel mai important, rămâi mereu conectat cu turiștii tăi pentru că cele mai reușite campanii vor fi inspirate de dialogul cu ei!

Spor la conversii!